Magyar stand a párizsi Maison et Objet internacionális dizájnvásáron

Magyar stand a párizsi Maison et Objet internacionális dizájnvásáron

Párizsban zajlik az egyik óriási internacionális lakberendezési és belsőépítészeti designvásár, a Maison et Objet, amelyen a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli Magyarországot.

Az ügynökség információja alapján a találkozón való részvétel célja, hogy a magyar dizájnmárkák internacionális szinten is elismertté és sikeressé váljanak, ezenfelül hogy külföldön is jobban megismerjék a magyar termékekben rejlő potenciált.

Az összegzés alapján a Maison et Objet vásáron csaknem 50 állam tervezői mutatkoznak be. A vásáron az építész, belsőépítész, formatervező és műértő nagyérdemű megismerheti a legkorszerűbb bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos trendeket.

Idén a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásával 11 magyar márka vesz részt a találkozón egy elbűvölő és formabontó installáció keretében, amely bár a 2019-es London Design Fair vásárra készült, a környezettudatosság jegyében most újból felhasználható. Az installáció alapötletét a környezettudatosság és célszerűség inspirálta. A cicoma mentes kiállítói térnek betudhatóan a tervezőknek lehetőségük nyílt komplex megoldások használatára is. A megjelenés kialakítása alatt feltétel volt a lehető legkevesebb anyag és energia felhasználása, mitöbb az, hogy újra felhasználható lehessen a produktum.

“Jelentős boldogság számunkra, hogy egy újabb internacionális dizájnvásáron mutathatjuk be a magyar installációt. A párizsi eseményen résztvevő márkák már ezelőtt bizonyítottak a londoni dizájnhéten, ahol abszolút pozitív fogadtatásban részesültek. Az ügynökség folyamatosan nagy hangsúlyt fektetett az internacionális rendezvényeken való részvételre, mivel ez a kinézet területén is kulcsfontosságú eleme a hosszú távú sikernek. Bízunk benne, hogy az aktuális tárlat is felhívja ezután a figyelmet a hazai dizájntermékek különlegességére és kreativitására, ezzel is tovább öregbítve a magyar formatervezési eszközök ismertségét és újabb internacionális sikereket hoz ezt követően” – idézi a közlemény Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét.

A közlemény megemlíti, hogy – figyelembe véve a legjobb internacionális gyakorlatokat – a magyar dizájnmárkák internacionális promotálását egy egységes, Budapest-fókuszú, erős ernyőmárka alatt valósítja meg az MDDÜ. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet az internacionális megjelenések alkalmával.

A párizsi programon résztvevők és márkák közt van Regős Anna, a Viaplant, a POSITION Collective, a LumoConcept, a Planbureau, a Plydesign, a KOMONKA, a Nieto Light, a SOCOWOO, a BEWEQ és Lakatot Ábel.

A tájékoztató alapján a magyar márkák kiválasztása szakmai szempontok alapján történt, a döntésnél kiemelkedően jelentős elvárás volt, hogy a dizájnerek gondolkodásában megjelenjen a fenntarthatóság és a tudatos tervezői magatartás. A modern műszaki megoldást és innovációt magas szinten ötvöző tervezők portfoliói közt nemkülönben megtalálhatók ez egyidejűleg hagyományos, bár korunkbeli textil és kerámia áruk, lámpák, mitöbb a növényeket egyéni igényeknek megfelelő módon felhasználó bútorok is.

A Párizsban bemutatkozó tizenegy hazai márka már ezelőtt is lehetőséget kapott arra, hogy internacionális eseményeken mutassa meg a tehetségét és mind a visszajelzések, mind a stabil gyártói kapacitás és több éves szakmai jártasság alapján minden kétséget kizáróan kiderült, hogy ezek a brandek nagyszerűen illeszkednek az internacionális trendekbe, így alkalmasak a határon túli piacon történő megjelenésre – zárul a közlemény.

MTI