Megjött a BMW 530e limuzin nagyobb elektromos hatótávval és nagy tudású összkerékhajtási rendszerrel

Megjött a BMW 530e limuzin nagyobb elektromos hatótávval és nagy tudású összkerékhajtási rendszerrel

A bajor prémiumgyártó tovább fokozza felső-középkategóriájú vállalkozásbeli limuzinja sajátos hatékonyságát, csodálatos kifinomultságát és részletekbe menően kidolgozott sokrétűségét. A BMW 530e limuzin plug-in hibrid hajtásláncába épített legújabb akkumulátorcella-technológiának betudhatóan az mértékadó újdonság tisztán elektromos meghajtással megtehető hatótávolsága a nagyfeszültségű energiatároló egység egyetlen feltöltésével 61-66 kilométerre nő. Sőt mi több, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legfejlettebb nemzedékével felvértezett modell átlagos üzemanyag-fogyasztása több mint 20 százalékkal, 100 kilométerre vetítve 1,6 – 1,8 literre, vegyített károsanyag-kibocsátása mindazonáltal kilométerenkénti 36 – 41 grammra kevesebb lesz. A BMW 530e limuzin vegyített energiafogyasztása mostantól 13,6 – 14,5 kWh 100 kilométerenként. Az újdonság piaci premierjével párhuzamosan mindemellett a modellpalettán a BMW 530e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 – 2,2 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 15,0 – 15,4 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 46 – 49 gramm / km) is megjelenik, amely a legfejlettebb plug-in hibrid hajtáslánc-technológia innovációit a BMW xDrive okos összkerékhajtás kvalitásaival ötvözi.

A BMW 5-ös limuzin plug-in hibrid hajtáslánc-technológiáiban a BMW Group hálózatról tölthető modelljeihez kifejlesztett legújabb akkumulátorcella-technológiai fejlesztések dolgoznak. A BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin modern, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátora változatlan külső méretekkel ígér 9,2 kilowattóráról 12,0 kilowattórára növelt bruttó energiateljesítményt. A jókora mértékben fejlődött kapacitással a bajor prémiumgyártó fogyasztói már a hétköznapi ingázások oroszlánrészét károsanyag-kibocsátás nélkül tehetik meg, a hátsó üléssor alá épített akkunak hála mindazonáltal a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW 5-ös limuzinok is kis híján literre precízen akkora csomagteret adnak, mint belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodelljeik. A BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin csomagtere alapesetben 410 liter térfogatú.

Mindkét modell alapfelszereltségének része a háztartási aljzathoz csatlakoztatható töltőkábel, amellyel a nagyfeszültségű lítium-ion akku alig hat óra alatt feltölthető. A BMW i Wallbox falitöltővel ez az idő 3 óra 35 percre kevesebb lesz. Az aksi töltőnyílását a bal első kerékjárati ívben, az Air Breathers légkivezető nyílás fölötti bejárat mögött találják az ügyfelek.

A BMW 530e limuzin és a BMW 530e xDrive limuzin belsőégésű erőforrása és elektromos motorja közti, intelligensen vezérelt partnerség ugyanabban az időben váltja valóra a hajtáslánc hatékonyságának egyedi szintjét és a BMW által fémjelzett mesés vezetési élményt. Mindkét modell plug-in hibrid hajtásláncában egy BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres, 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és egy 83 kW / 113 lóerő maximális teljesítményű elektromos motor üzemel közösen, 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményt és 420 Nm csúcs forgatónyomatékot hívva életre. Az elektromos motort a mérnökök a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba építették be, a BMW 530e limuzin mindent összevetve 6,1 másodperc alatt, a BMW 530e xDrive limuzin mindazonáltal 6,2 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Mindkét modell végsebessége 235 km/óra.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia nagy tudású energiamenedzsmentje ideális belső hatékonyságot garantál. A tisztán elektromos hatótávolság növelése, az üzemanyag-fogyasztás, az energiafogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentése, ezenkívül a vezetés élményének fokozása érdekében a modern műszaki megoldás a navigációs rendszer adatait is képes számításba venni a legideálisabb vezetési üzemmód meghatározásakor. Utóbbit a bajor prémiumgyártó megrendelői is személyre szabhatják és aktiválhatják az eDrive gomb támogatásával. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE vezetési üzemmód egészen 110 km/órás sebességig képes fenntartani a zéró emissziójú, tisztán elektromos meghajtást, amely MAX eDRIVE vezetési üzemmódba váltáskor egészen 140 km/órás sebességig emelkedik. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW 5-ös limuzinok alapfelszereltségének az akusztikus gyalogosfigyelmeztető rendszer is része, amely tisztán elektromos meghajtás során, 30 km/órás sebesség alatt egy összetéveszthetetlen hangjelzéssel figyelmezteti a gépjármű környezetében közlekedőket a jármű jelenlétére. A hálózatról tölthető BMW modellekhez speciálisan kifejlesztett hangjelzés egyáltalán nem zavarja az utasok menetkomfortját.

A az összes régebbinél korszerűbb akkumulátorcella-technológia nem kizárólagosan a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia működési hatékonyságát, de egyetlen feltöltéssel megtehető tisztán elektromos hatótávolságát is optimalizálja. A zéró emisszióval megtehető távolság a BMW 530e limuzin tekintetében 61 – 66 kilométerre, ameddig a BMW 530e xDrive limuzin tekintetében 55 – 58 kilométerre növekedett. A hálózatról tölthető hajtáslánc-technológia nem mindennapi hatékonyságát 100 kilométerre vetített 1,6 – 1,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás és 13,6 – 14,5 kWh vegyített energiafogyasztás, azonkívül kilométerenkénti 36 – 41 gramm vegyített károsanyag-kibocsátás igazolja (a BMW 530e xDrive limuzin tekintetében az adatok 2,0 – 2,2 literre, 15,0 – 15,4 kilowattórára és 46 – 49 grammra módosulnak).

A BMW 530e limuzinban és a BMW 530e xDrive limuzinban kiegészítő légkondicionáló berendezés is aktiválható, melynek betudhatóan az utastér már indulás előtt a kívánt hőmérsékletűre hűthető vagy fűthető – akár a BMW Connected okostelefon-alkalmazás távolról vezérelhető funkciójával is. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiákkal szerelt BMW 5-ös limuzinokhoz ezenkívül a belsőégésű erőforrással szerelt testvérmodellek minden opcionális extrafelszereltségi tétele megrendelhető. A portfólión nem kizárólagosan az adaptív futómű és a 17”, 18”, 19” és 20” méretekben megrendelhető könnyűfém keréktárcsák, de a BMW Individual részleg módfelett jó megjelenésű, rendkívüli minőségű extrafelszereltségi opciói, ezenfelül a Driving Assistant Plus és a Parking Assistant Plus csomagok okos vezetést támogató rendszerei is megtalálhatók. A külön választható extrafelszereltségek listáját a 12,3” képernyő-átmérőjű, maradéktalanul digitális műszeregységgel, emellett a 10,25” képernyő-átmérőjű, maradéktalanul digitális központi kijelzővel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés funkciói és a BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta innovációi színesítik tovább. A BMW 530e limuzinban és a BMW 530e xDrive limuzinban dolgozó kijelzőpáros megjelenített tartalmainak személyre szabhatóságát olyan hibrid-specifikus elemek fokozzák, mint a tisztán elektromos hatótávolság, az aktuális töltöttségi szint, a nyilvános járműtöltő oszlopok és sok más információ jellegzetes kijelzése.